Helgen som varit

Sorry, vad dålig jag har varit på att blogga men avlägger lite rapport om helgen.

Fredagen var kanon. Arbetskamraterna var här och vi var uppdelade 2 och 2 när vi skullet tillaga kvällens supé.
Jag, Thomas och Mathias fixade förrätten, Malin och Fredrik varmrätten och Carina och Lars fixade efterrätten.

Så här såg menyn ut:

Förrätt

Toast med kräftstjärtsröra (kräftstjärtar,majonäs,pepparrot,creme fraich och dill samt citron saft)

Varmrätt

Färsk bandspagetti med pastasås med räkor (färska champinjoner,paprika,chilisås,grädde,lök samt färska räkor).

Efterrätt

Persikohalvor med mandel (tosca) i ugn serverades med glass.

Började kvällen med bål sedan vin och öl till maten och på småtimmarna mera öl och vin.

De första begav sig hem vid 00.15 och de sista vid 02.00 tiden.

Vi hade hur trevligt som helst.

Lördagmorgonen vaknade jag med huvudvärk, straffet för kvällen innan. Det var det värt. Skjutsade Alex hem till min kompis Yvonne för hennes son och Alex skulle lana.

På kvällen var jag på trevligt besök som bjöd på ost och kex samt vindruvor m.m. och dessutom mkt trevligt sällskap. Var inte hemma förrän 02.00.

Vaknade imorse med halsont och matt i kroppen men hade lovat Alex att vi skulle gå på bio så det var bara att masa sig iväg. Resten av dagen tillbringades på ryggläge i soffan.

Då var denna helg till ända och en ny vecka väntar.
Spännande och se om det bjuds på något trevligt som får fjärilarna i magen att vakna till liv igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0